HTML

Zabos ételek

Na nem haragudtak meg rám az ételek, csupán arról van szó, hogy ráálltam a zabbal való főzésre, aminek a részleteit ezúton örökítem meg.

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Zabpelyhes süti a csomagolásról

2010.01.25. 22:00 EvlynRoe

Az egyik zabmárka zacskóján lévő receptet készítettem el ill. inkább ihletet kaptam tőle. A receptben az a legjobb, hogy tojás és cukormentes. Szóval kell hozzá:

250 gr zabpehely, 1 kg alma, 1 tasak fahéj v. mézeskalács fűszer, egy kis bögre dió, egy kis bögre víz, némi olaj

Az almát a reszelő legkisebb lyukain reszeltem le úgy, hogy meg se hámoztam csak a magházat vettem ki. Ezzel egyrészt időt spóroltam, másrészt nem dobtam ki az almában található vitaminok jelentős részét, amik közvetlenül a héj alatt vannak. Bár ha minden igaz hőhatásra így is úgy is lebomlanak...Na mindegy, legalább időt spóroltam. A sütiben egyáltalán nem tűnik majd fel az alma héja, szóval nem gond.

A reszelt almára rászórtam a zabot, aztán a fahéjat. Amennyire tudtam összekevertem ezeket a kezemmel az alma tetején aztán beleraktam a diót, az olajat és a vizet. Vízből igazából annyi kell csak, hogy összeálljon a tészta. A masszát végül elterítettem egy tűzálló edényben és hideg sütőbe tettem, amit 180 C-ra állítottam. Kb. 1 óra múlva lett kész.

Legközelebb a dió miatt kihagyom az olajat és a tűzálló edény helyett egy nagyobb tepsiben sütöm meg, hogy jobban szétterüljön.

2010.01.25.: Az a bizonyos legközelebb ma du érkezett el. Szétterítve hamarabb kész lett viszont még most is történt egy kis malőr. Most teljes zabpehlyhet használtam, már ami a méretet illeti. Szerintem ehhez jobb a másik, amiben össze vannak törve a pelyhek.

Szólj hozzá!

Címkék: és tojás édesség nélkül cukor zabpehely

A bejegyzés trackback címe:

https://zabos.blog.hu/api/trackback/id/tr631702190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása