HTML

Zabos ételek

Na nem haragudtak meg rám az ételek, csupán arról van szó, hogy ráálltam a zabbal való főzésre, aminek a részleteit ezúton örökítem meg.

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Zabpelyhes keksz (sós)

2010.01.25. 22:02 EvlynRoe

Ezt a receptet tegnap este találtam és ma megcsináltam:

Hozzávalók 35-40 kekszhez: 1 bögre apró zabpehely, 1 bögre teljes kiőrlésű tönkölyliszt, ½ bögre fehér tönköly liszt, ½ bögre kalciton (zabkorpa és szezámpehely keveréke), 1 tk szódabikarbóna, 1 mk só, ¾ ek barna cukor, 1 tojás, ½ bögre hidegen sajtolt étolaj (vagy kókuszzsír), 1 púpos ek erős paprikakrém (Erős Pista), rizstej

A száraz elemeket egy keverőtálba összekeverjük.
Az olajt, a tojást, és a paprika krémet szintén összekeverjük, majd hozzáöntjük a száraz elemekhez.
Kézzel összedolgozzuk, ha szükséges rizstejjel (vagy sima tejjel, aludttejjel) lazítjuk a masszát.
Egy ragacsos, de formázható tésztát kapunk.
Osszuk két részre, majd mindegyiket tekerjük bele hengerszerűen folpackba.
Tegyük 3-4 órára őket fagyasztóba.

Mivel fogalmam sincs mi az a kalciton és beszerezni se tudom a hozzávalókat, kiváltottam fél bögre szezámmagra. Barna cukor se igen akad erre felé és bár elveimmel ellenkezik tettem bele kristálycukrot. Legközelebb kihagyom és kész. Nem igazán értem, hogy miért van benne. Mivel a fehérjére allergiás vagyok a tojást is kihagytam. Már régóta kihagyom minden tésztából. Az olajat beletettem de legközelebb csak vizet teszek bele a kalóriák miatt. Persze így majd jó száraz lesz de joghurttal vacsorára megteszi. (A kókuszzsírról még csak nem is álmodom.) Erős Pista megvolt és nagyon finom lett tőle a keksz csak így a lányomnak nem mertem belőle adni úgyhogy ezt is kiírtom a receptből egy időre. A rizstej jó csak előre meg kéne csinálnom szóval vízzel pótoltam meg némi zacskós tejjel.
A készítésre nem figyeltem elég jól, mert nem lett ragacsos a tésztám. Épphogy nem volt morzsalékos. Azért a fagyasztás alatt összeállt de két szeletem tropára tört még sütés előtt. Persze darabokban is elfogyott. Ha jól sejtem már csak pár szelet van az egészből...:-)

Elkészült a második adag keksz: 1 bögre zabpehely, 1 bögre rozsliszt, fél bögre Graham liszt, fél bögre tört dió, 1 tk szódabikarbóna, 2 mk só és víz az összegyúráshoz. Ízre jó de most meg túl sok lett a víz és a kekszek széle kemény lett. Szóval inkább essen szét pár szelet.

Szólj hozzá!

Címkék: tojás keksz nélkül zabpehely

A bejegyzés trackback címe:

https://zabos.blog.hu/api/trackback/id/tr411702197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása